Okul Öğrenci Meclisi kanalı ile İmam Hatip Okulları İle İlgili Eğitim Politikalarının Değerlendirilmesi ve Gelecek Vizyonu Çalıştayı gerçekleştirdik.
ALINAN KARARLAR
Açılışından günümüze kadar İmam Hatip Okullarıyla ilgili uygulanan politikaları nasıl değerlendiriyorsunuz?
Uygulanan politikalar geçmişe kıyasla olumlu yönde gelişmektedir. Ancak eksiklikler, düzeltilmesi gereken uygulamalar da mevcuttur.
Bu politikalara ışık tutan, İmam Hatip Okullarına ilişkin olarak mevcut eğitim vizyonunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
At gözlüklerinin çıkarılması için öncelikle öğretmenlerin eğitilmesi ve öğrencilere araştırma, düşünme yollarının açılması gerekmektedir.
İmam Hatip Okullarına ilişkin olarak mevcut eğitim vizyonunun öğrenciler üzerindeki etkilerini nasıl tanımlarsınız?
a) Akademik başarı üzerindeki etkisi:
Detaylarda boğulmak yerine gençlerin alanlarının genişletilmesi, geleceğe yön vermelerinin sağlanması gerekmektedir.
b) Okula aidiyet duygusu ve okul kültürü oluşumunda etkisi:
İmam Hatipli olmak farklı bir duygudur ve diğer okullarda olmayan bir aidiyet duygusu kazandırmaktadır.
c) Sosyal ve kültürel etkinliklere etkisi:
Sosyal ve kültürel etkinliklerimiz çok fazla olduğu için faydalı bireyler olarak yetişiyor, dolayısıyla toplumu da olumlu yönde etkiliyoruz.
Sizce İmam Hatip Okulları (mevcut) vizyonunun gerçekleştirilmesini etkileyen okul içi şartlar/çevresel faktörler nelerdir?
a) Olumlu yönden:
Sadece ders olarak değil, hayatın şartlarını göz önünde bulundurarak hem maddi hemde manevi yönden geleceğe yön veriyor.
b) Olumsuz yönden:
Çevrenin İmam Hatip öğrencilerine mükemmel olması gerektiği gözüyle bakması, gençlerin İmam Hatip'ten uzaklaşmasına sebep oluyor.
Türk eğitim politikasının gerçekleştirilmesinde İmam Hatip Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin vizyoner liderlik özelliklerine sahip olma yeterlilikleri ne kadar etkilidir?
Okulumuzdaki öğretmenlerin ve yöneticilerin gerek davranışları gerekse sözleri, öğrencilere etki ederek düşüncelerine ve toplumsal hayata büyük ölçüde etki etmektedir.
Sizce gelecekte İmam Hatip Okullarıyla ilgili nasıl bir eğitim politikası izlenmelidir?
a) Öğrencilerin sosyal ve kültürel gelişimleri açısından:
Gençlerimizin ayrımcı, ırkçı, cinsiyeti, farklı düşüncelere tahammülsüz davranışlardan uzak kalarak, topluma birlik ruhunu yeniden kazandırmayı amaçlamalıdırlar.
b) Öğrencilerin bilimsel gelişimleri açısından:
Öncelikle öğretmenlerin bilinçlendirilerek öğrencilerin bilime teşvik edilmeleri sağlanmalıdır. Din ve bilim ayrıştırılmamalıdır.
c) Kız öğrencilerin öğrenim görmeleri açısından:
Cinsiyetçi yaklaşımlardan uzak kalarak, gençlerimize insanları cinsiyetlerine göre değil insana, insan olarak bakmaları ve insanları fikirlerine göre karşılamalıdırlar.
Sizce İmam Hatip Okulları'nın vizyonu nasıl olmalıdır?
a) Akademik başarı açısından:
Müslümanların her türlü akademik alanda çalışmaları ve ilerlemeleri gerekmektedir. Bu konuda konu ve alan ayrımı yapılmamalıdır.
b) Topluma katkısı ve ülke geleceğinin inşası açısından:
Topluma ve millete fayda sağlayacak, ülkemizi her mecrada temsil edecek bireyler yetiştirilmesi gerekir.
c) Sahih din eğitimi ve öğretimi açısından:
Kültürü ve dini birbirine karıştırmamak. Kültürü dine empoze etmemek gerekir.
İmam Hatip Okulları'nın politikaları ve vizyonuyla ilgili başka eklemek istedikleriniz varsa belirtiniz.
Cinsiyetçi ve ayrıştırıcı yaklaşımlardan uzak bir şekilde gençlerimiz eğitilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Yaradılanı, Yaradan'dan ötürü sevmek, ona değer vermek gerektiğini düşünüyoruz.
Adres:
AKINCILAR MAH. KAYGUSUZBABA CAD. B2 BLOK NO 9 SELÇUKLU / KONYA
Telefon
(0332) 247 13 73